Het Holland Festival (HF) is het grootste internationale podiumkunsten festival van Nederland.
‘Elementaire vormen met feestgevoel’
Het Holland Festival heeft een nieuwe make-up. ‘Elementaire vormen met feestgevoel.’
Groen en blauw (en een beetje rose) zijn de nieuwe kleuren. Een logische combinatie vindt Nikki Gonnissen van ontwerpstudio Thonik: ‘Groen staat voor lente en een nieuw gevoel, blauw voor de avondhemel, een avond uit in het theater.’ https://www.volkskrant.nl/boeken/-elementaire-vormen-met-feestgevoel~a4042842/
“inspiration (for 2016) For the 2016 edition, artistic director Ruth Mackenzie chose to include productions from countries like the Ukraine, Syria, Russia, China and Mali. Done so in response to the turbulence, upheaval and outright violence that we all witnessed dominating the news. We used this inclusive and outward vision to build further on the ligature (combination of two letters into one form) and stencil HF logo we designed in 2015. We extended the same technique by adapting it to the names of the countries that got represented in the festival.
Alongside the HF of Holland Festival there is an ML for Mali, for example, and a UA for the Ukraine. For the poster campaign the HF is centered with the country abbreviations scattered around at a distance from the center that corresponds to that countries’ geographical distance from the Netherlands. The colours of these abbreviations correspond to the colours of the country’s national flags.”
Een nieuwe typeface gebaseerd op stencil letters and ligatures.
“In collaboration with Bold Monday, we designed a new stencil typeface with many ligatures. The result was an instantly recognizable Holland Festival identity that looks open, transparent, and international.”
New identity Holland Festival by thonik from thonik on Vimeo.
http://www.thonik.nl/work/holland-festival/