| Competentie: | 
Verbeelden & Uitwerken | 
| Thema/domein: | 
Beeld, Vorm, Typografie, Kleur, Visueel Onderzoek, Visueel presenteren | 
| Leerdoel: | 
Je produceert een esthetisch verantwoord beeld waarin je emoties en associaties kunt benoemen. | 
| Materialen: | 
Camera, creaset, visuele software | 
| Beschrijving: | 
Je kiest een foto en reageert daarop met een eigen gemaakt foto. | 
| Bronnen: | 
http://vakgroep.cmd.hr.nl/algemeen/inspiratie/fotografie | 
| Instructie: | 
- Onderzoek (in het werkboek). Je legt verslag van je onderzoeksproces naar de door jou gekozen foto: wat roept de foto bij jou op, en wat roept de foto bij andere mensen op. In een kort verslag omschrijf je wat je conclusies zijn: wat wil jij bereiken met jouw foto? Wat is je doel als fotograaf? En met welke stijlmiddelen ga je dat bereiken?
 
- Concept ontwikkelen/ verbeelden (in het werkboek): diverse oplossingsrichtingen in getekende schetst, gevisualiseert, eventueel relevante bestaande foto’s en zeker eigen verkennende foto’s waarop de uitgangspunten zijn toegepast! Plus korte toelichtingen bij je werk.
 
- Realiseren (A4 foto op foamboard plus -‐‐klein-‐‐ de foto die het vertrekpunt was, Plus een verantwoording van de foto’s in het werkboek.)
 
- Presenteren: Mondelinge toelichting bij de presentatie in ± 5 minuten vertel je met gebruik van jargon en de theorie over je proces en je motiveert de keuzes die je gemaakt hebt.
 
 
 | 
| FEEDBACK | 
 
| Inzet/kwaliteit van werken: | 
 | 
 
| Kwaliteit proces: | 
Laat de stappen zien (voldoende breedte en diepgang) | 
 
| Kwaliteit uitwerking:  | 
Verzorging werkstukken, onderbouwing ontwerpkeuzes
- Je benoemt en rubriceert de emoties en associaties die beelden bij jezelf en anderen oproepen.Is het thema duidelijk? (communicatie)
 
- Je bent in staat verschillende oplossingsrichtingen te onderzoeken.
 
- Je maakt een verzorgd en esthetisch verantwoord beeld.
 
- Je produceert zelf nieuw beeld waarin je emoties en associaties kunt benoemen.
 
 
 | 
 
| Validatie | 
- Voldoende om op te nemen in leerdossier
 
- Kan opgenomen worden in leerdossier, mits feedback verwerkt wordt
 
- Nog onvoldoende, verwerk feedback met (ver)nieuw(d) werkstuk
 
 
 | 
 
 
 |