Als designer ben je vanzelfsprekend erg veel bezig met beeld. Stilstaand, bewegend; het maakt niet uit. Je bent altijd op zoek naar de juiste manier om een verhaal te vertellen. De mix van vormen, kleuren, effecten, verlopen en (soms) tekst moet een duidelijk beeld vormen. Dit allemaal om de boodschap goed over te brengen op de doelgroep.
De cirkel
De cirkel staat voor positiviteit, gemeenschap en liefde. Wanneer je alleen een cirkel laat zien dan heeft het niet zoveel waarde. Een rondje dat in z’n eentje rondhangt is niet het toonbeeld van gezelligheid. Maar als je er twee samenvoegt, zoals bij het logo van Mastercard, dan zie je het opeens. De elementen saamhorigheid, relaties en positieve vibes komen je tegemoet.
Rondingen
Ronde vormen zijn eigenlijk het verlengde van de cirkel. Daarom lijken de eigenschappen ook op elkaar. Rondingen staan voor laagdrempeligheid, flexibiliteit en plezier. Kijk maar naar het logo van Skype. De boodschap van dit logo is duidelijk toch?
Ringen
De ring, al sinds jaar en dag symbool voor het partnerschap en alle dingen die daarbij horen. Meerdere associaties zijn stabiliteit, uithoudingsvermogen, kracht, resolutie en macht. Het bekendste voorbeeld daarvan zijn de Olympische Spelen. De symboliek en de associaties spatten van het logo af. Met de meerdere ringen staat het logo voor samenwerking en verbondenheid.