Skip to content

VISUAL DESIGN

Inspiratie voor Visuele Communicatie

  • beeld
  • kleur
  • layout
  • typografie
  • vorm
  • culture sensitive
Main Menu
dataviz

Nadieh Bremer – Datavisualisation designer

Conifer Research

Font Friday

Pimp my Type

Fix Widows, Orphans and Runts

dataviz
Nadieh Bremer – Datavisualisation designer
Conifer Research

Visuele Identiteit Politie

November 13, 2016Ulla Schirmbeck
Huisstijl politie door studio Dumbar http://studiodumbar.com/work/dutch-police Lees ook: http://www.maxbruinsma.nl/index1.html?politie.htm [...]

Visuele Identiteit Gemeente Dordrecht

November 13, 2016November 13, 2016Ulla Schirmbeck
  Voorbeeld van een uitgebreide handleiding voor de toepassing van een huisstijl: Dordrecht. uitgebreide_huisstijl_dordrecht.pdf [...]

Semiotiek

October 6, 2016October 6, 2016Ulla Schirmbeck
ICONEN: Bij iconen lijkt het teken op het object waarnaar het verwijst. Bij INDICES verwijst het teken indirect, maar wel herkenbaar, naar zijn [...]

Retorica

October 6, 2016October 6, 2016Ulla Schirmbeck
STIJLMIDDELEN Schema’s: regelmatigheden Beeldrijm: Een voorbeeld hiervan is de Unoxreclame. In deze reclame wordt de vorm van ganzenvlucht of een besneeuwde ijsbaan gerijmd [...]

Overtuigingsmiddelen: Ethos, pathos en logos (beter) in beeld

October 6, 2016October 6, 2016Ulla Schirmbeck
Hoe wordt overtuigd? Vooral de geloofwaardigheid van de afzender: Ethos is de geloofwaardigheid van de rethor, de persoon of instelling die met een [...]

Gestaltwetten

October 6, 2016Ulla Schirmbeck
De Gestaltwetten kwamen voort uit het onderzoek van Gestaltpsychologen aan het begin van de vorige eeuw… Download presentatie: Gestaltwetten.pdf [...]

Gestaltchecklist

October 6, 2016October 6, 2016Ulla Schirmbeck
•    Staat de vormgeving in dienst van de boodschap, of omgekeerd? •    Begrijp je de boodschap, of zit de vormgeving in de weg? [...]

verkeersbord met ogen er op

October 3, 2016October 3, 2016Ulla Schirmbeck
Door een verkeersbord met ogen er op, heeft men onbewust het gevoel dat iemand men ‘in de gaten’ wordt gehouden. Foutparkeren op laad- [...]

The Speed Camera Lottery – The Fun Theory

October 3, 2016Ulla Schirmbeck
Je kunt gamification ook inzetten voor gedragsverandering. Een grappig experiment dat in Stockholm leidde tot een succes, was de invoering van een ‘speed [...]

Sport Club Recife – Immortal Fans

October 3, 2016October 3, 2016Ulla Schirmbeck
“Het tekort aan donororganen is niet alleen in Nederland in issue: overal ter wereld is dit een groot probleem. Daar moeten we iets [...]

Posts navigation

  • Previous
  • 1
  • …
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • …
  • 93
  • Next

Tags

alfabet animatie boeken campagne collage compositie concept datavisualisatie design basics design system fotografie freefont freefonts gestaltwetten gratis grid icoon illustratie infographics information design kleurpalet leesbaarheid Letterkeuze letterontwerp logo moodboard oefening onderzoek ontwerper opdracht pictogram poster presentatie responsive schetsen screen design stopmotion styleguide tool tools variable font visuele identiteit webdesign webtypografie workshop
Copyright © 2025 VISUAL DESIGN.
Proudly powered by WordPress. | Theme: Awaken by ThemezHut.